blisko

"Giving more than just money". Poznaj artystyczną inicjatywę Deutsche Bank

  • Dom
  • Lifestyle
  • "Giving more than just money". Poznaj artystyczną inicjatywę Deutsche Bank
Artystyczna inicjatywa Deutsche Bank

Na co dzień obcują z wielkimi pieniędzmi, ale to nie zawrotne sumy liczą się tu najbardziej. Nie tylko pieniądze dają szczęście, jednak to, jak wiele dobrego można dzięki nim zdziałać. W Deutsche Bank, w ramach projektów charytatywnych, zaś także tych związanych spośród kulturą i sztuką, poniższa zasada jest nadrzędna. Dawać więcej niż "tylko" pieniążki to ważna i nobilitująca misja, której bank patronuje od wielu lat.

O tym, jak bardzo ważna jest ów artystyczna inicjatywa Banku jak i również jak wspieranie sztuki wspiera rozpowszechniać kulturę, rozmawiamy z Sabiną Salamon, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Grupy Deutsche Bank Polska.

Iwona Sobczak, Business Insider Polska: Deutsche Bank angażuje się w liczne plany kulturalne: wystawy, koncerty (w tym cykl Deutsche Bank Invites). Dlaczego jest wówczas dla państwa tak ważne?

Sabina Salamon: Po Grupie Deutsche Bank wydaje się taka piękna zasada "Giving more than just money", która mówi w ten sposób, iż inicjatywy pozabiznesowe warto realizować nie tylko poprzez poparcie finansowe, ale też osobiste zaangażowanie w przedsięwzięcia, których jesteśmy parterem. To bardzo rozwijające podejście, które umożliwia dzielić się wiedzą i doświadczeniem, wspólnie szukać jak na przykład najlepszych kierunków dla rozwoju realizowanych projektów. Myślenie tylko poprzez pryzmat pieniędzy egzystowałoby oznaką wąskich horyzontów. Zaś tak – możemy szkolić się od siebie nawzajem otwartości i kreatywności.

Foto: materiały prasowe Sabina Salamon, Dyrektor Departamentu Łączności Korporacyjnej Grupy Deutsche Pula Polska i Krzysztof Materna

Po zastanowieniu dochodzę do odwiedzenia wniosku, że zaangażowanie po projekty związane ze sztuką, czy muzyką wniosło po moją codzienną pracę przy banku najwięcej. Nauczyłam się myśleć poza szablonami i patrzeć na wszystko z kilku perspektyw.

Skąd wziął się pomysł na cykl Deutsche Bank Invites?

Cykl realizujemy od więcej niż 8 lat. Jest mężczyzna w pewnym sensie ma osobistą "dumą i chlubą". Jest też jednym z ulubionych projektów osób, które prowadzą go z wielkim sercem i zaangażowaniem, czyli współpracujących z nami firm muzycznych, ale też jak i również samych pracowników Banku. Wcześniej wspieraliśmy liczne wydarzenia muzyczne - Międzynarodowy Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Bielską Zadymkę Jazzową czy pewien z naszych ulubionych festiwali - Szczecin Music Odporny. W pewnej chwili zamarzyliśmy o własnym przedsięwzięciu – czymś, co moglibyśmy tworzyć od momentu podstaw. Tak powstał cykl Deutsche Bank Invites, po ramach, którego do tejże pory odbyło się więcej niż 40 koncertów.

Jakim kluczem dobierani są artyści? Mają państwo konkretny fason, którym się kierujecie?

Foto: Deutsche Bank Polska / materiały prasowe Cesária Évora

Wybierając artystów, przede wszystkim kierujemy się intuicją i tym, czy artysta kontroluje się na koncertach jak i również czy swoją charyzmą stanie się w stanie porywać publiczność. Do tej pory stosowane przez nas wybory sprawdzały się. W cyklu wzięli udział twórcy z wielką klasą sceniczną. W ramach Deutsche Pula Invites wystąpiły m. in. dwie wybitne, choć całkiem różne wokalistki fado – Mariza i Ana Moura. Oba koncerty były nienaturalne - przejmujące i magiczne. Wspaniały był również koncert Yasmin Levy, śpiewającej przede wszystkim muzykę sefardyjską, inspirowaną flamenco. Nie mogę nie wspomnieć także jednego spośród ostatnich koncertów Cesárii Évory, legendy world music wykonującej tzw. mornę, czyli typ muzyki wywodzący się z Wysp Zielonego Przylądka. Wbrew ciężkiej choroby ten występ był perfekcyjny. Evora zaśpiewała z ogromnym spokojem jak i również okazała się zresztą niezwykle ciepłą osobą, bez standardowych kaprysów gwiazdy.

Uczestniczyłam w ostatnim koncercie Deutsche Bank Invites z udziałem Dariusza Makaruka i zauważyłam, że Bank dba na temat różnorodność gwiazd, ale również o klimat, zapraszając muzykantów, którzy tworzą niezwykle charakterystyczną atmosferę.

Foto: Deutsche Bank Polska / materiały prasowe Artyści w projekcie Dariusza Makaruka "Kino Mocne"

Dokładnie tak. Włączenie w wzór niezwykłego polskiego artysty – Dariusza Makaruka, muzyka elektro-jazzowego i producenta, twórcy projektu "Kino Mocne", było określonym z ciekawszych wydarzeń muzycznych cyklu. W marcu wsparliśmy wydanie płyty, a w tej chwili we wrześniu, w Atelier Koncertowym Polskiego Radia zabrzmiały największe przeboje kina przedwojennego w wykonaniu m. in. Kasi Kowalskiej, Czesława Mozila, Roberta Brylewskiego i Tomka Lipińskiego. Utwory znane z wykonań Eugeniusza Bodo czy Hanki Ordonówny zdobyły zupełnie nowego brzmienia za pomocą zaskakującym, nowoczesnym elektro-jazzowym aranżacjom wypełnionym dynamicznymi improwizacjami jak i również ambientowymi pejzażami muzycznymi.

Do naszego cyklu udało nam się zaprosić zresztą wielu wybitnych muzyków, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Jak choćby Leonarda Cohena, Branforda Marsalisa, Candy Dulfer, Herbiego Hancocka, Chicka Coreę, Macy Gray, Chrisa Bottiego, czy Marcusa Millera. Po raz pierwszy po Polsce właśnie w obrębie naszego cyklu zaśpiewał niezwykły showman, ale też świetny muzyk Michael Bublé. Po tym roku w lutym gościliśmy młodą artystkę Jain, która zagrała fantastyczny koncert przy akompaniamencie wyłącznie gitary i samplera.

Foto: Deutsche Bank Polska / materiały prasowe Michael Bublé

Wspierają państwo również młodych artystów m. in. przez konkurs "Spojrzenia", który organizowany jest we współpracy z galerią Zachętą. Jak stanęła ta inicjatywa i z jakiego powodu akurat skupiliście się na młodych artystach?

To pewien z filarów kultury korporacyjnej Banku. Od ponad trzydzieści lat Deutsche Bank angażuje się we współpracę wraz z muzeami, targami sztuki jak i również instytucjami, nagradzając i promując wschodzące talenty. Spojrzenia – Nagroda Deutsche Bank wówczas, jak sądzę, najważniejszy dziś na terytorium polski konkurs dla młodocianych polskich artystów. Wydaje się to zdecydowanie jedno z najważniejszych wydarzeń w naszej sztuce współczesnej. Organizujemy fita wraz z Zachętą obecnie od trzynastu lat. Do odwiedzenia końca października w naszej galerii – Deutsche Bank KunstHalle w Berlinie można zobaczyć bardzo ciekawą wystawę polskich młodych artystów, "Common Affairs", na której zostały zaprezentowane prace uczestników poprzednich edytowaniu "Spojrzeń". Wystawa pokazuje, hdy konkurs jest niczym turbina napędzająca artystyczne kariery młodocianych twórców, otwierając im drzwi do największych galerii dzięki świecie. Nazwiska uczestników dawnych edycji – Pawła Althamera, Moniki Sosnowskiej, Elżbiety Jabłońskiej, Janka Simona, Karola Radziszewskiego czy Konrada Smoleńskiego przylegają w tej chwili do odwiedzenia czołówki najwyżej cenionych speców nowoczesnych. Ten fakt utwierdza nas w przekonaniu, hdy „Spojrzenia” są ważne i mają sens.

W czasach korporacji, ciągłego braku czasu, dlaczego Pani w mniemaniu powinniśmy znajdować czas dzięki sztukę?

Foto: Deutsche Bank / materiały prasowe Imprezy zorbanizowane przyciągają tłumy koneserów muzy

Wierzę, że styczność spośród kulturą otwiera nowe szanse, uczy kreatywności i pokory. Deutsche Bank jest przekonany, że każdy powinien dysponować możliwość obcowania z kulturą, bez względu na pochodzenie społeczne lub wykształcenie. Dzięki wydarzeniom artystycznym chcemy pomóc przekraczać społecznie uwarunkowane uprzedzenia wobec muzy i sztuki. Szczególnie cenne są projekty edukacyjne, które pozwalają wzbudzić zamiłowanie do kultury. Rocznie na całkowitym świecie w naszych zdarzeniach z zakresu edukacji kulturalnej bierze udział ponad 100 tysięcy uczestników.

Foto: Deutsche Bank Polska / materiały prasowe Dariusz Makaruk i Kasia Kowalska

Jakie wydarzenia mają jeszcze państwo planowany?

Działamy spontanicznie. Deutsche Bank Invites powstaje w tym samym czasie do bieżącej pracy biura podróży prasowego i komunikacji agencji bankowej. Jest dla nas odskocznią od liczb, danych jak i również wyzwań. Kiedy pojawia się pomysł na nowego artystę, możemy urozmaicić naszą fuchę i na jakiś okres poświęcić się tworzeniu nieznanego, muzycznego wydarzenia. Mamy naturalnie pewne plany na zbliżający się rok, ale zdradzimy hałasuje, jak już będą po bardziej zaawansowanej fazie.

Mecenat przynosi wyraźne korzyści wizerunkowe? Czy te po jakikolwiek sposób przekładają się na korzyści biznesowe? O ile tak to, jakie?

Jest nobilitujący, daje poczucie misji, spełnienia, wzmacnia wizerunek spółki. Jest też ważny na rzecz pracowników, ponieważ wspólnie pokazujemy, że dla nas zasadnicze są nie tylko pieniądze, ale to, jak mamy możliwość je wykorzystać w najznamienitszych możliwych celach, wspierając wartościowe przedsięwzięcia. Mecenat daje też większe poczucie identyfikacji spośród firmą. Wspieranie działalności sekcji choćby takich jak Zachęta, czy patronat nad koncertami wybitnych muzyków, wywołują pozytywne skojarzenia przenoszone na markę.

Foto: Deutsche Bank Polska / materiały prasowe Artyści podpisują płytę projektu "Kino Mocne"

Ale przede wszystkim takie projekty budują wizerunek banku otwartego dla społeczne i sferę pozabiznesową, dbającego o rozwój świadomości kulturowej. O ile nasze zaangażowanie ma być dostrzeżone, docenione, powinno stanowić elementem długofalowej strategii. A współpraca między instytucją kultury a firmą powinna podtrzymywać się na zaufaniu, partnerstwie i czymś więcej aniżeli tylko przekazywaniu finansowego pomocy. Czyli być zgodna z naszą bankową zasadą „Giving more than just money”.

Tagi: melodia Deutsche Bank sztuka kultura Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zameldować naruszenie – kliknij po link „Zgłoś Facebookowi” tuż przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod linkiem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli jakiś człowiek spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku jak i również kilkunastu pracowników. Chodzi na temat aferę GetBack

Notowanie

10 tysięcy złotych za deputat węglowy. Wkrótce rusza rekrutacja wniosków

10 tysięcy złotych za deputat węglowy. Wkrótce rusza rekrutacja wniosków

Od wtorku 22 stycznia będzie można składać wnioski o 10-tysięczne rekompensaty za utracone prawo do bezpłatnego węgla. Uprawnienie do tego świadczenia ma ponad 24 tysiące osób, którym w przeszłości odebrano…...

Czytać
28 proc. mieszkań na sektorze wtórnym kupiono z planem inwestycyjnym  Nieruchomości

28 proc. mieszkań na sektorze wtórnym kupiono z planem inwestycyjnym Nieruchomości

Projekt budżetu na 2019 rok do komisji sejmowych Koniec ze zmianą periodu? Komisja Europejska przedstawi propozycję W tę niedzielę zrobisz zakupy. Potem długa przerwa Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały Coca-Cola…...

Czytać