blisko

Technologia rządzi światem. To najcenniejsze marki

  • Dom
  • Pieniadze
  • Technologia rządzi światem. To najcenniejsze marki
Forbes. Ranking najbardziej wartościowych firm świata w 2016 r.  Pieniądze

Najnowszy ranking "Forbesa" nie przyniósł zaskoczenia. Na czele najbardziej cennych marek na świecie znalazł się po raz szósty z rzędu Apple. Położenie na podium zajęły też Google i Microsoft. Spośród kolei miano najszybciej rozwijającej się marki trafiło do odwiedzenia Facebooka.

Apple przy stosunku do roku przeszłego zaliczył 6-procentowy wzrost ceny i zajął najwyższe miejsce w dorocznym rankingu "Forbesa". Z wartością 154, jednej mld dolarów, gigant z Cupertino wyprzedził Google na temat 87 proc.

To co jednak znajduje się w centrum uwagi akcjonariuszy to najgorszy od ponad dekady kwartał, który otworzył bieżący rok. Pierwszy raz w historii spadła handel iPhone'ów. Amerykański gigant poinformował, że zanotował 13-proc. obniżkę przychodów.

Kwartalna handel wyniosła 50, 55 mld dolarów, podczas gdy w ubiegłym roku było to 58 mld dolarów. Wówczas dla firmy pierwszy zmniejszenie przychodów od 2003 r..

Google odrabia straty

Związkowcy wchodzą do Tesli. W obawie o wykorzystywanie pracowników

Za plecami Apple'a znalazło się Google, które zmniejszyło swoją stratę dzięki wzrostowi wartości w ciągu roku o 26 proc.

Wicelider jest częścią Alphabet, spółki powołanej w ubiegłym roku przez Google. Przylegają do niej przedsiębiorstwa, jakich poprzednim właścicielem było Yahoo. To jednak wyszukiwarka online nadal wiedzie prym jak i również ulokowany jest w centrum zysków korporacji. Jak wskazuje "Forbes" ludzie nadal są bowiem skłonniejsi do korzystania z Yahoo, a nie wyszukiwarki Bing.

Ostatnie miejsce w podium uzupełnił właśnie właściciel wyszukiwarki Bing - Microsoft, jednocześnie pokazując, że globem rządzi technologia.

Najszybciej rozwijającą się marką po pierwszej setce rankingu już drugi rok z rzędu został natomiast Facebook, który to w ciągu ostatnich 12 miesięcy urósł aż na temat 44 proc.

Liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 1, 65 mld, natomiast przeciętny użytkownik Facebooka jak i również Instagrama spędza w ludzi mediach społecznościowych średnio 50 minut dziennie. Dziennikarz "The New York Times" James Stewart zauważa, że wówczas więcej czasu niż ludzie spędzają na czytaniu (19 minut), czy aktywności sportowej (17 minut).

Pierwsza dziesiątka rankingu

Wartość marki: 154, 1 mld dolarów

Zmiana rok do roku: sześć proc.

Wartość marki: 82, 5 mld dolarów

Zmiana rok do r.: 26 proc.

Wartość marki: 75, 2 mld dolarów

Zmiana rok do odwiedzenia roku: 9 proc.

Wartość marki: 58, 5 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 4 proc.

Wartość marki: 52, 6 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 44 proc.

Wartość modele: 42, 1 mld dolarów

Zmiana rok do roku: 11 proc.

Wartość marki: 41, 4 mld dolarów

Zmiana rok do roku: -17 proc.

Wartość marki: 39, pięć mld dolarów

Zmiana rok do roku: 14 proc.

Wartość marki: 39, 1 mld dolarów

Zmiana rok do roku: -1 proc.

Wartość marki: 36, 7 mld dolarów

Zmiana rok do roku kalendarzowego: -2 proc.

donald Trump w Arabii Saudyjskiej wzywa do walki spośród ekstremizmem

Donald Trump w Arabii Saudyjskiej wzywa do walki spośród ekstremizmem

Donald Trump na spotkaniu przywódców państw muzułmańskich po stolicy Arabii Saudyjskiej a mianowicie Rijadzie, wezwał do przeciwstawienia się "islamistycznemu ekstremizmowi". Prezydent USA zaznaczył, że terroryzm blokuje rozwój Bliskiego Wschodu. Jak…...

Czytać
dolar najsłabszy od 3 latek. Szkodzi mu huragan Irma

Dolar najsłabszy od 3 latek. Szkodzi mu huragan Irma

Bilans dla amerykańskiej waluty wypada dzisiaj blado. Nie dosyć, że Korea Północna ciągle starszy inwestorów, to teraz na niekorzyść działają również siły natury. W obawie przed skutkami gospodarczymi huraganu…...

Czytać